tisdag 15 november 2011

Cabaré

Idag hade Storasysters fritidsavdelning cabaré, barnen hade övat in sånger och danser som de uppträdde med inför tårögda föräldrar, ja de andra mammorna kanske inte var tårögda men jag var minsann det!!

Storasyster och hennes kompis S hade övat in High school musical, de tittade på filmen och härmade dansen där, sedan lade de också till lite egna coola moves.

Häromdagen åkte vi till knalleland och fixade nyårsstassen. Storasyster hade fått ett presentkort på Kapp Ahl som hon helt själv bestämde över. Hon hade hittat en glitterjacka i ett reklamblad och den ville hon köpa. Vi åkte dit och passade då på att köpa jul/nyårsklänningen, en svart klänning med paljetter och tyll, kan det bli bättre? Sedan var det ju det här med jackan, hon provade en svart paljettjacka och en i silver. Hade maken och jag bestämt hade det blivit den lite mer diskreta svarta, men det här var hennes pengar och hennes val och då vann den silvriga.

När kompisen S var här häromdagen och övade dansnumret hade ju givetvis Storasyster visat sina nya kläder. Båda tjejerna blev rörande överens om att det hade ju varit dom snyggaste scenkläderna i världen. De lyckas övertyga S pappa om att hon också måste ha likadana kläder. Här vill jag till mitt försvar säga att jag inte var närvarande, då hade jag nog bestämt sagt ifrån att det inte alls var nödvändigt att de hade scenkläder för flera hundra kronor. Hur som helst, S har en snäll pappa som köpte både klänning och jacka.

Tjejerna var överlyckliga, Storasyster hade lite förståndigt påpekat att S kunde ju också ha kläderna på jul och nyår. S själv konstaterade att det här var ju en jacka som hon kunde ha hela livet! Visst är de härliga, hur ska det här sluta, så världsvana vid sju års ålder.

Storasyster hade dessutom sett till att få följa med S hem efter skolan, hennes mamma är frisör och dessutom har hon en storasyster som kan fixa hår bra. När de så klev in på Cabarén kom det två superglittriga tjejer med våfflat hår, matchande kläder och glitter på kinderna.

Som stolt mamma kan jag säga att de var superduktiga, beviset finns här nere, lite dålig kvalitet men håll ut, ni får inte missa delen när de slänger av sig jackorna på världsvant sätt. Underbara ungar!!

(Storasyster är den till vänster)






4 kommentarer:

  1. Vilka proffsiga dansbrudar med så lång koreografi. De var superduktiga!!!
    Vi tycker att storasyster dansar till vänster.
    Det ser man på de bestämda rörelserna.
    Där skulle vi velat vara med, men vi kommer på nästa uppvisning. kram mormor o morfar

    SvaraRadera
  2. Wow, vilken uppvisning! Superbra!!!
    Jag tycker i och för sig också att det ser ut som storasyster till vänster... Det ända som fick mig att tveka var att hon såg så lång ut. Jag är inte riktigt med på att de växer.
    Mycket snyggt och proffsigt med jackorna måste du hälsa henne.
    Kram från moster

    SvaraRadera
  3. Matilda och jag har precis kollat på de duktiga tjejerna! Matilda tyckte att de dansade jättebra! Vilket bra val av jackor! Kan det bli bättre än glitter......när man snart är 8 år?
    Ses på söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. ..."enda" menar jag ju!!

    SvaraRadera