fredag 11 november 2011

LOL...

Jag och kollegan C från en annan förskola var på en föreläsning häromdagen. Föreläsaren, en tjej någonstans i 35-45års åldern pratade om sms/chatt-språk och smileys. Hon hade frågat sin 13-åring hur hon med hjälp av en smiley kunde förstärka sin text, hon ville få fram att hon var förvånad.

Jag tror att både jag och C kände oss, i det läget, hyfsat unga och med för vi visste båda hur man fick till en sådan gubbe. 13-åringen hade förklarat att man först gjorde ett kolontecken som ögon och sedan ett o, dvs så här :o

Då hade föreläsaren frågat - Men näsa då? Ska det inte vara ett "lika med-tecken" som näsa??

13-åringen svarade irriterat - Det är bara gamla gubbar och tanter som gör näsor!!

Då bröt jag ihop av skratt, det är nämligen så att kära kollegan C, till skillnad från mig, alltid gör näsor på sina smileys. Fattar ni hur hipp jag kände mig i det läget?!

(Och för er gamlingar som inte fattar vad det står i rubriken kan jag säga att det betyder laughing out loud)

1 kommentar: