lördag 26 november 2011

En DÅLIG dag...

så skulle nog min lille systerson säga om han kände sig som jag gör, han har alltid använt sig av ordet dålig.

Ibland är träning bra för själen och får verkligen upp humöret men ibland är det faktiskt tvärtom. Idag var jag på ett zumbapass, vanligtvis älskar jag det men idag var det en, för mig, ny instruktör. En superduktig, smal, vacker tjej. Hon gjorde ett helt nytt pass så det var jättesvårt att hänga med, jag kände mig bara klumpig, ful och tjock. Inte alls bra för humöret. Dessutom är jag så trött på att jag aldrig får något resultat på min kropp.

Ett år utan godis och en höst med tre träningspass i veckan har inte resulterat i någon viktminskning alls. Det enda som händer är att mina redan gigantiska vader har blivit större. TJoho, vad glad man blir då, jag har redan problem med att hitta stövlar.

Efter träningen var maken och jag runt för att hitta lite snygga kuddöverdrag till sofforna, eller rättare sagt till prydnadskuddar som ska ligga i sofforna men inte ett enda hittade jag. Antingen fanns det inga eller så såldes de komplett med innerkudde i och det känns onödigt att betala för när jag har sex innekuddar här hemma. Ja jag vet, jag är inte bara sur och missnöjd med mig själv, jag är snål också!

Ingen bra dag helt enkelt, jag har fortfarande inte fått ordning på alla adventsljusstakar och dess sladdar, huset är fortfarande rätt ostädat och tvättmaskinen går varm.

Nu har maken tänt i kakelugnen och fixat kaffe till mig, kanske det känns bättre om en stund...





4 kommentarer:

  1. Även tuppluren på soffan gör sitt.. Sov gott gumman, så går jag och röjer så länge <3

    SvaraRadera
  2. Det där med kuddfodral måste ju kära syster kunna fixa!! Skicka en beställning till henne vet jag. Vi var på en affär med fantastiska sidentyget i alla färger. De färger som inte fanns där finns inte.
    Tyvärr är jag bekant med det där vadproblemet också....
    Zumba på. Du är säkert superduktig!:) Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Ibland undrar jag om det verkligen är nyttigt med träning.....
    Det ser smarrigt ut med pepparkakor och ädelost! Det får det nog bli här hemma i eftermiddag tillsammans med lite glögg! Mums!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Har letat kuddfodral och det finns massor, men just i lantlig stil hitter jag inte. Byt inriktning till enfärgade, med blommor eller någon annan stil så hittar jag! Det är alltid svårt att byta instruktör. Jag lämnade ett pass efter uppvärmningen för jag inte kunde hänga med och då ger det inget. Om de är proffsiga ska de kunna känna in gruppen och lägga passet på rätt nivå. Faktiskt!
    Kram Åsa

    SvaraRadera