måndag 14 november 2011

Söndag...

Det blev en härlig helg, shopping i lördags och igår började dagen med firandet av maken, han fick gå skattjakt till sin farsdagspresent. Efter frukost gick jag ut och tog mig an det nya skåpet, nu är det slipat, målartvättat och avtvättat en gång till så nu är det redo för att få färg på sig.

Maken fixade i trädgården, krattade löv och såg till att utebelysningen i vårt träd fungerar. Det är så mörkt här på kvällarna att vi struntade i alla eventuella regler om att man ska vänta att tända ljusslingorna till första advent, nej på Granbacken lyser det fint redan nu!

På eftermiddagen bakade barnen och jag en kladdkaka och gjorde fruktsallad till min käre far. När vi satt där och fikade började vi prata om ett eventuellt framtida tillbygge av huset. Min dröm är ju en större tvättstuga, högre i tak för att få plats med riktiga garderober och ett stort badrum uppe. Man måste ju tänka sig en familj med två tonårsbarn. Maken har redan börjat klura på hur man skulle kunna göra på övervåningen och nu slog han och min pappa sina kloka huvuden ihop.

Tankeverksamheten kring projektet har startat, vi får väl se vad vi kan komma fram till. En toppenidé som pappa kom på är att man kan göra om tvättstugan till gästtoalett och toaletten till tvättstuga. Då skulle man behålla duschen så man fortfarande har två duschar. Ja det här behövs stötas och blötas många gånger innan vi kommer fram till hur vi vill ha det men det är lite spännande att ha startat en tanke...

Tänk er det här rummet med bara duschen kvar...


...badkar och möbler åker upp till ett nytt badrum, tänk så många bänkar och förvaringsskåp jag kan ha här!...

...och det här blir ju ett perfekt stort rum att ha en toalett i!!

1 kommentar:

  1. En väldigt bra idé det där med att byta toalett och tvättstuga! Inte så klångligt byte faktiskt. Fast det förutsätter ju ett badrum uppe såklart och det är kanske lite mer jobb då det utrymmet inte finns ännu..
    Kul att tänka på ändå!
    Kram Åsa

    SvaraRadera