fredag 4 november 2011

Mössprojekt...

På lördag ska vi ut på roligheter, vi ska gå Svenljungamarschen. Det är en promenad på ca en mil där man under resans gång ska stanna på olika stationer och uträtta lite uppdrag. Det är maken och en kompis till i vårt nyårsgäng som har dragit ihop ett lag till denna dag.

När dom i våras skulle ordna med påskfest fick jag höra att jag är lite av ett kontrollfreak, kanske beroende på att jag från Indien försökte styra upp festen och dukningen. Den här gången tänkte jag hålla mig lite mer i bakgrunden. Tänkte ja, men riktigt så blev det inte, jag började fundera över lagklädsel. Kanske kunde man göra t-shirts till alla, hmm kanske inte så bra att gå i t-shirt ute i november, reflexvästar kanske? Billigt och bra. Så plötsligt kom jag på det, jag ska ju givetvis sy mössor till oss, jag menar mössor är ju faktiskt det jag brukar sy även om det råkar vara till barnen.

Sagt och gjort, jag fixade tyg, skarpt rosa till tjejerna och blått till killarna, inget genustänk här inte! Sedan satte jag mig vid datorn och gjorde en logga, här kanske ska nämnas att killarna kom på namnet. Nio mössor syddes, nio mössor provades, nio mössor syddes in (ja trikå töjer sig). Sedan tryckte jag ut loggan på speciellt papper som man sedan bara stryker på tyget och där har man en färdig mössa med tryck!

Allt frid och fröjd, men för att vara riktigt duktig gjorde jag som i instruktionen, jag körde mössorna i 40 grader utan tvättmedel, detta skulle göras för att trycket skulle fixeras. Ut ur tvättmaskinen plockar jag nio mössor med tryck som håller på att lossna, det blev ingen bra lördag. Jag var så jäkla arg att jag höll på att slänga alltihopa. Efter att ha räknat till tusen och försökt andats lugnt i en kvart var jag såpass förståndig att jag hängde upp dom för tork.

Vad trött man blir när allt går fel!! Efter att ha legat några veckor fick jag lösa problemet med hjälp av makens ena t-shirt, antagligen var mösstyget för grovt. Nu har jag sytt på ett nytt tryck på alla mössorna så nu jäklar ska laget ha dom på huvudena antingen de är snygga eller inte!!

Före...

och efter

3 kommentarer:

  1. Det blev ju kanon till slut! Ni kommer att göra succé! Ha det gott! Kram mimi

    SvaraRadera
  2. Jag lovar att ha på mig mössan! Hihihi du är rolig du. Helen

    SvaraRadera
  3. Du är väl för härlig hi hi hi
    Mariam

    SvaraRadera