lördag 12 november 2011

Shopping på hög nivå...

Idag var det avancerad shopping som gällde för familjen på Granbacken. Jag har suktat efter ett skåp ganska länge på Blocket men tjejen ville inte hålla det till mig (vilket jag förstår) så idag kunde vi äntligen ge oss iväg med släpkärra och allt.

Av någon konstig anledning vaknade hela familjen, pigga, runt kvart i sex. Klockan 9.00 satt vi i bilen på väg till Lilla Edet. Jag hade köpt lördagsgodis som bilmuta till barnen, i vanligt fall brukar de få sitt godis efter lunch men idag fick de påsarna redan när vi satte oss i bilen men förmaningen om att de inte behövde börja äta direkt. Lillebror hann vänta ända till Fristad innan han satt och mumsade för fullt. Ja, ja, ungen var nöjd i alla fall.

Sista biten till Lilla Edet var en liten asfalterad skumpig väg, maken konstaterade att vi nog skulle ta en annan väg hem så inte inte glasrutan i skåpet skulle gå sönder. Sagt och gjort, vi packade på byrån på släpet utan några problem, sedan körde vi upp på en ny fin stor bro som vi såg när vi kom, väldigt nöjda med vårt vägval för hemresan. Varför gå efter gps när man hittar så bra vägar själv?! Efter den stora tvåfiliga bron smalnade vägen av, ingen fara den var fortfarande inte värre än vägen vi åkt dit på. Plötsligt tar asfalten slut och istället fortsätter den som en liten kurvig grusväg. Vi tittar på varandra och förstår varför vägen inte ens fanns med på gps:en. Hmm, vad är det man brukar säga, även solen har sina fläckar.

Turnén fortsatte till Alingsås där jag hade tjingat en soffa till jobbet. Det var den lokala IOGT-föreningen som hade en liten källarlokal med second hand. Där köpte jag en Ikea Klippan soffa för 50kr, men så stod det en liten brun sametssoffa där också så jag slog till på den med. Två soffor för 100kr totalt, snacka om fynd, nu har både dockvrån och läshörnan fått mysiga soffor.

 Dagens husmorstips: Ta med släpkärra när ni shoppar, det är fantastiskt bra!!



Här är en bild på skåpet, det ska slipas och målas

se vilka fina detaljer runt dörrarna!



Maken jobbar flitigt, här ser vi den blommiga Klippan-soffan



och under alla lampor (som jag inte köpte) ser vi den lilla bruna soffan



sedan hittade jag de här fina burkarna, efter att ha köpt en soffa för 50spänn kändes två glasburkar för 30kr nästan lite dyrt ;)




2 kommentarer:

  1. Grattis till alla fynden!!!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Cool klippa soffa! Skåpet kommer att bli jättefint. Fina detaljer. Kram

    SvaraRadera