fredag 29 juni 2012

Annat var det förr...

Jag var och hämtade ut ett paket, en ny superba cykelkorg till Morris. Den vi har haft ser ut så här




Den har funkat bra men ju större han har blivit desto vingligare. Dessutom älskar vi att köra i skogen och det är jättesvårt att göra det när man inte ser framdäcket, så även om han springer själv där så är det svårt att hålla balansen.

Efter helgens cachingtur på cykel beställde jag i alla fall en ny, som man har på pakethållaren och som har gallertak. Den kändes jättebra när jag provade att sätta Morrisen i den. Egentligen är det bara som reserv när han blir trött, den största delen av cyklingen springer han själv.

Oj, det blev ett långt inlägg om något helt annat än jag tänkt mig. Tillbaka till rubriken " Annat var det förr". När jag hämtade ut det här paketet på en bensinstation stod jag och tittade på godishyllorna i väntan på att gubben skulle få ordning på alla papper. Då fick jag en liten nostalgitripp, kommer ni ihåg dessa tuggummin?!




Shake och Jenka, dom köpte vi i en tobaksaffär på Trandared. Jag visste inte att de fortfarande såldes. Bredvid dessa stod en låda med lite modernare godis, dessa hette Camel balls. Visst hade man bättre stil förr, jag menar varför döpa något man ska stoppa i munnen till Kamel-balle?! Visst låter det osmakligt!!

Nej tacka vet jag den gamla goda tiden, då köpte man tioöres harpluttar. Dom smakade lakrits och var nästan lika goda som äkta harpluttar. Fråga mig, jag vet, som liten åt jag tydligen sådana, direkt från gräsmattan, alldeles gratis dessutom!!





1 kommentar:

  1. ja oj vilken nostalgi, visst minns man dem... visst smakade jenka lite som tandcreme?

    SvaraRadera