tisdag 26 juni 2012

Ibland gör motion ont...

Äntligen sken solen idag, så underbart! Det mullrade visserligen lite när jag kom hem från jobbet men jag slängde på mig träningskläder, laddade Iphonen med Anja Perssons sommarprat och tog med hunden på en power walk.

Jag hann ungefär en kilometer innan himmelen öppnade sig. Det fullständigt vräkte ner. Vi vände raskt hemåt, telefonen lindade jag in i en hundbajspåse, det kändes som att det inte räckte med att den låg i byxfickan för de började bli genomblöta. Vi gick så fort vi kunde, regnet stod som spön i backen, det gick knappt att se en meter framför sig. Då börjar det att hagla!!! Jag har nog aldrig varit ute i tunt linne i hagel förut. Då övergick power walken helt naturligt i en joggingtur för fy vad ONT och otroligt KALLT det är att vara ute i hagel!!!

Jag kunde inte annat än att skratta när jag sprang där, genomblöt ända in på trosorna och med jämna mellanrum skrek -Aj!! Morris stackaren försökte hänga på i tempot samtidigt som han försökte undvika forsande vatten utmed vägen som nästan gick till magen på honom.

Väl hemma fick jag ta en varm dusch och sedan dra på mysbyxorna och krypa upp i soffan med en bok. Ljuvliga, svenska sommar!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar