tisdag 19 juni 2012

Längtar bort...

...eller egentligen längtar jag inte bort men jag saknar sol och värme som en tok!! Det är frustrerande att bara få några solglimtar här och där, jag vill ha en rekordvarm sommar där alla går och pustar över att det är för hett!! Just nu står fårskinnstofflorna överst på packlistan inför semestern.

Idag är sista dagen för barnen på fritids, sedan går de på sommarlov. För en gång skull är vi dessutom redan färdigpackade. Det beror i och för sig inte på att de har en så välorganiserad mamma. Nej, igår blev det en liten missuppfattning hos Lillebror. Han skulle gå in i Storasysters rum och packa upp lite av sina kläder som låg i hennes väska. Rätt som det var kom han med hela famnen full av kläder, -Det här ska jag ha med mig, sa han och räckte över högen. Det visade sig att han trott att han skulle packa inför semestern i stället för som jag ville, packa upp!

Ja på så sätt var det ju lika bra att packa alla deras kläder så var det gjort. Dessutom var vi jätteduktiga igår och gick igenom hela deras rum. De rensade bort massor med leksaker som de ändå aldrig leker med. Nu är rummen i ordning och nystädade och min bil full med "nya" leksaker till jobbet.

På tal om mitt jobb, om någon där ute funderar på att slänga möbler hör gärna av er till mig innan. Vi är på jakt efter en liten byrå och även barnbord och stolar att ha till en dockvrå ( ja, jag vet, man får inte säga dockvrå men det är bara för att alla ska förstå vad jag menar). Glittriga tyger tas också gärna emot!! Och sofföverdrag till en tvåsitsig Klippan-soffa (Ikea). Oj, märker att listan över saker bara blir längre ju mer jag funderar. Ni märker kanske att förskoleverksamheten bygger på att personalen tar med sig saker hemifrån. Så är det att jobba i kommunen, ständigt nya besparingar och köpstopp.

Så, nu var tiggeriet slut för denna gång, ha en bra dag!



3 kommentarer:

  1. Vart skall ni åka på semestern?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir stugan i år. Reskassan är tömd på Hillfigher ;)) kram

      Radera
  2. Jag har en hel del av både det ena och det andra vad det gäller barnmöbler, leksaker, Bara att höra sej!! Kram Ann

    SvaraRadera