torsdag 7 juni 2012

Seg dag...

Igår var Lillebror hos en kompis och lekte, när han kom hem därifrån slocknade han i soffan hos maken. Det visade sig att han hade feber och huvudvärk. Ibland får våra barn bara en liten släng av feber, den sitter bara i några timmar men i morse hade han fortfarande kvar den och huvudvärken med.

Jaha, det blev en dag hemma. Rastlösheten har slagit till! Jag blir nästan alltid lite sympatisjuk jag med, känner mig lite småhängig och vet inte vad jag ska göra. Nu har jag i och för sig kört fyra maskiner tvätt men förutom det så börjar jag så smått klättra på väggarna.

Jag fick order av maken att inte måla om kökstaket om jag inte var klar innan han kom hem, det är ju ett ganska stort rum så jag vågar inte chansa på det. Det är ingen idé med att göra en ommöblering för alla möbler har redan stått på vartenda ställe i huset. Städa har jag ingen lust med, dessutom är det helt okej upplockat här just nu, kanske lite därför min rastlöshet har slagit till, börjar jag med något projekt lär det inte se så snyggt ut här längre. Jag får helt enkelt vänta på Storasyster som kommer med skolbussen, hon kanske är lite piggare och vill hitta på något här hemma!

2 kommentarer:

  1. Du kommer nog på någonting om jag känner dig rätt.....
    Vi är på väg till Astrid Lindgrens värld!
    Passa på att njuta av att göra ingenting!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ugnen eller frysen eller tvättstugan är mitt förslag. Annars kan du komma hit och tvätta fönster. En del är stora som tre vanliga. Kram mamma

    SvaraRadera