fredag 8 juni 2012

SOMMARLOV!!!

Alla vaknade friska och pigga idag tack och lov, avslutningsdagen vill man ju inte missa!! Vi började faktiskt dagen med att städa av här, sedan skulle alla barn fixas. Storasyster ville ha både lockat hår och nagellack, klart man måste vara snygg en sådan här dag!

Vi var klara en halvtimme innan barnen skulle samlas utanför kyrkan i Fristad, jag tänkte då att vi skulle gå ut och fota barnen tillsammans. Barnen tar på sig sina nya skor och jag tittar ner på Lillebrors fötter, det fattas två cm fot till skorna, varje steg han tog klev han ur dom!! Panik!! Jag hade tänkt tvättat hans basketkängor för de är verkligen bruna av smuts men eftersom jag visste att han hade nya skor hade jag inte fått tummen ur. Grejen var också att vi köpte skorna när han inte var med och bad honom prova hemma. Det gjorde han surt en kväll och sa att de var bra, varken maken eller jag kollade.

Snabbt som ögat satte vi oss i bilen och körde ner till knalleland, rusar in i butiken med Lillebror och testar en storlek mindre. De var fortfarande lite stora men han kunde i alla fall få med sig dom, någon ytterligare mindre storlek fanns det inte. När vi hade provat klart hittade jag inte hans smutsiga basketkänga. Det visade sig att den gick JILL JOHNSSONS dotter omkring med!!! Hon bad om ursäkt, inte dottern då utan Jill. Ja så fick man lite extra stjärnglans en dag som denna.

Vi hann i alla fall i tid till kyrkan, barnen sjöng som vanligt så fint att man ville fälla en tår, det är verkligen en härlig tradition med skolavslutningar i kyrkan! När hela programmet var kört, överraskade lärarna med en omskriven version av Jean Banans " här glider kingen in". Så fantastiskt kul både för barnen och oss föräldrar!!

Eftersom det här är barnens dag har de fått välja mat och aktivitet. Det blev en lunch på Mc Donalds och sedan minigolf. Jag tog på mig att föra protokollet i stället för att spela, jag brukar bara bli irriterad. Tro det eller ej, det kan man faktiskt bli av att bara föra protokoll med. Var det inte den ena ungen som var sur så var det den andra. Det hela höll dessutom på att sluta ganska fort när Lillebror svingar klubban för kung och fosterland så den höll på att hamna i Storasysters panna. Tack och lov missade den pannan och träffade bollen.

Nu väntar det grill och mys med barnen, en härlig dag helt enkelt!!




Dagen började med flagghissning.








Storasyster med en av sina bästa kompisar!

















2 kommentarer:

  1. Fina som sig bör på exsamensdagen.Trevlig helg önskar farmor o farfar.

    SvaraRadera
  2. Söta, fina, älskade barnbarn! Finare finns inte. En verkar ha fotomodelltalanger. Kram mormor o morfar

    SvaraRadera