fredag 15 juni 2012

Gamla pärlor, ny form!!

Hittade ett så bra tips på en blogg, eller rättare sagt har jag sett det på flera bloggar men nu delar jag med mig här också.

Man kan göra ny form på gamla vanliga Nabbipärlor, ni vet de där pärlorna som vi som är födda på 70-talet kallar för "indianpärlor".

Det enda man behöver göra är att skjutsa in dom i ugnen. På de bloggar jag sett tipset har de ställt pärlorna upp och kört in dom på 250 grader. Efter att ha testat två plåtar på det här sättet prövade jag att bara ösa in pärlorna. Om man inte är ute efter terapiarbete rekommenderar jag mitt sätt, det går mycket snabbare! Dessutom satte jag ugnen på 250 grader så det gick fort som attan, man får ha ögonen på plåten hela tiden!! När de sedan svalnat är det bara att pilla isär och börja pärla!





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar