fredag 21 september 2012

Besviken....

Det har varit en skruttvecka, jag är så glad att det äntligen är fredag, vill helst bara krypa upp i soffan med familjen och dra en filt om oss och stänga ute allt och alla.
Jag är väldigt svart eller vit i mitt känsloregister, har nog alltid haft svårt för gråskalan där emellan. Antingen är livet på topp eller så är det i botten. Jag gick och funderade lite när jag var ute med Morris härom dagen och kom fram till att besvikelse är för mig en av de värsta känslorna. Det är lättare att hantera ilska eller glädje men besvikelse är så nedbrytande på något sätt.
Kanske för att man vet att det egentligen inte är någons fel, att det handlar om förväntningar som inte uppfylls på det sätt som man hoppas på. Men vem ska man klandra för det? Ändå kan jag inte skaka av mig den här olustkänslan som gnager i mig, besvikelsen.....





2 kommentarer:

  1. Men med en bra helg kan även de sämsta veckor bli ok.. Älskar dig darling!!

    SvaraRadera
  2. Stor kram till dig!!! Livet går vidare och besvikelser lägger sig, även om det kan ta lite tid. Hoppas ni haft en mysig helg. Frukosten såg ju väldigt bra ut i alla fall!
    Åsa

    SvaraRadera