söndag 2 september 2012

Ordning & reda.....

Är väl kanske inte min starka sida, jag försöker skärpa till mig men det går väl sådär. När det gäller att namnmärka barnens kläder däremot är jag en stjärna! Jo det beror väl kanske till stor del av att jag själv jobbar som förskollärare och blir TOKIG på alla omärkta kläder som ingen känns vid.

Idag har jag i alla fall strukit på namnetiketter på barnens strumpor. Hjälp vad ambitiöst tänker ni men jag tycker det är jättetråkigt att köpa strumpor. Det tar 10 minuter att fixa en hel hög och både barnen och jag vet att hänger det svarta strumpor i torkskåpet på skolan som är omärkta då är det helt enkelt inte våra.

Så idag får ni faktiskt ett seriöst husmorstips, faktiskt även ett husfarstips för jag är säker på att även männen av idag klarar av ett strykjärn: NAMNA BARNENS KLÄDER!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar