torsdag 13 september 2012

Vårdcentralen...

Jag har haft ont i min häl i ca 1 år, nu fick jag äntligen tummen ur och bokade en tid på vårdcentralen. Jag kommer dit och får en jättetrevlig läkare av utländskt ursprung. Han klämmer på båda fötterna och hälarna och konstaterar sedan att jag har hälseneinflamation på båda fötterna.

Han tar fram en läkarbok och börjar läsa. Kommer sedan fram till att jag ska få inflammationshämmande tabletter. Jag får sedan själv läsa hur jag ska göra, lite olika övningar. Dessutom tycker han att jag ska träffa en sjukgymnast som kan ge mig tips OM jag inte tycker att det räcker med de övningarna jag fått läsa mig till i hans bok.

Sedan är det dags att skriva ut receptet. - Hur många tabletter vill du ha? Frågar han då

- Ehh?? Jag vet inte, svarar jag och insåg att jag kanske borde ha läst lite högre upp i boken och inte bara avsnittet om sjukgymnastövningarna.

- Du ska äta 2 tabletter dagligen i ca 10 dagar. Jag har askar med femtio eller hundra tabletter. Du behöver tjugo.

- okej svarar jag. Ta den med femtio då. Fortfarande lite fundersam över vem av oss två som borde kunna detta.

- Nej ta den med hundra! Du kommer få tillbaka detta! Säger han med en glad stämma, nästan som att jag borde glädja mig över detta faktum.

Sedan lägger han till att jag kan få magkatarr av tabletterna. Tjoho!

Dessutom började han svamla om huvudvärk och att de var toppen att ta ihop med Alvedon. Om det nu var så att biverkningen var huvudvärk eller om man kunde ta dom mot huvudvärk tillsammans med Alvedon fattade jag aldrig riktigt. Men han såg så strålande glad ut hela tiden så det här med hälseneinflamation, magkatarr och huvudvärk kändes nästan som en vinst på lotteri!!



- Posted using BlogPress from my iPhone

6 kommentarer:

  1. Meen :( krya på dig! <3
    /Helen

    SvaraRadera
  2. Men KÄRA BARN!!! Vad var det för en knasig läkare!!! Men en inflammation betyder ju att du ska ta det lite lugnt...eller vad stod det i boken?!! Har precis varit med Oskar på vårdcentralen och röntgat fotleden då han stukade sig så illa att han måste hoppa på kryckor. Inget brutet sån tur var! Tur också att jag var ledig idag istället för igår.Även stora barn behöver stöd när de har gjort sig illa.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hallå eller var det han eller du som var läkare ??? Krya på dig, men skulle nog tro att vila är bra om man har en inflammation hur tråkigt det än är !!
    /Christina i Fristad

    SvaraRadera