onsdag 26 september 2012

Potatisår??

Läste på syrrans blogg att hon försökt göra potatismos men att slutresultatet blev klister. Vilket i sig kanske kan vara ett litet husmorstips för den händiga lilla husmodern som i en plötslig situation kanske står utan klister!

Hur som helst, detta berodde då på att potatisen var för färsk vilket också många av hennes vänner påpekade för henne på Facebook. Jag började då fundera på, när är potatisen gammal, vad lever potatisen efter för år? Den kan ju inte köra samma princip som hundår för då borde den ju definitivt vara gammal. Människoår kan man ju inte heller räkna på för då kan man ju inte göra mos på den förrän om femtio år!

Jag trodde att när potatisen behövde skalas med skalare var det fritt fram att göra bra mos av den men tydligen hade jag fel i den teorin.

Nu känner jag att jag har skapat en viktig, intressant och kanske världsomskakande fråga, HUR LÅNGT ÄR EGENTLIGEN ETT POTATISÅR??





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar