söndag 23 september 2012

Murinköp...

I väntan på att jag ska vinna mitt utespa var vi och köpte mur. Maken byggde ju en av natursten och tanken var ju god men nu river vi den och bygger en i vanlig betongsten. Det var inte helt lätt att veta vilken man skulle välja eller jo, vilken sort vi skulle välja gick fort då utbudet för stödmurar inte var så stort men vilken färg. Efter att ha velat fram och tillbaka mellan en mörkgrå sten och en ljusare som jag tyckte drog lite åt brunt när den blev våt gick valet ändå på den ljusare. Jag hoppas verkligen att det blir bra, den verkar i alla fall lätt att lägga. Maken fick i och för sig ont i ryggen bara av att tänka på att lägga sten men det ska nog gå bra.

När vi kom hem efter inköpsrundan satte jag mig och bläddrade i murkatalogen, det visade sig att man kunde ladda hem en app från stenföretaget och se vilken mur som passade huset. Kanske inte helt lätt att få rätt bild men idén var ju lite småkul!













Lite olika varianter att välja med, sedan kunde man även få information om den mur man valt. Nu ska ju inte vi ha mur på den här sidan men det var lättare att få en bild åt det här hållet.

2 kommentarer:

  1. Jag tror den ljusa var ett bra val. Akta nu era ryggar!! Säg till om ni behöver hjälp. Vi kan ju ha ont ihop!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är så snyggt med mur! Ni har nog gjort rätt val, kommer bli superfint! Kram

    SvaraRadera