fredag 7 december 2012

Förvirrad...

När Lillebror hade löss köpte jag en elektrisk luskam som en förälder rekommenderade varm. Jag blev dock i te nöjd med den då den inte tog gnetterna, jag hade ju inte någon lust att vänta tills de utvecklades till löss för att få bort dom. Jag skrev då till företaget att jag inte var nöjd. Inga problem, svarade kundtjänst, skicka tillbaka den med fripost, skriv varför du inte är nöjd och skriv kundnummer så får du pengar tillbaka.

Jag paketerade in den och skulle skriva alla mina uppgifter men hade ju givetvis slängt mejlat med beställningsuppgifterna. Jag gick då in på webshopen och försökte logga in där igen men det funkade inte. Då skrev jag på returlappen att jag inte kunde hitta mina uppgifter men lämnade personnummer och kontonummer.

Efter några dagar fick jag ett mejl från företaget att de fått tillbaka luskammen men att de inte kunde hitta mig, de kunde faktiskt inte hitta någon från Borås som handlat en luskam. Det enda de kunde erbjuda var en ny luskam.

Precis innan detta sista mejlet hade jag gått igenom hela mitt kontoutdrag och hittat ett konstigt företag jag hade köpt något från. Gick in på deras hemsida men kände verkligen inte igen mig. Maken knappar då in mitt namn och mitt vanliga lösenord och gissa vad som händer då!? Jo då står det att jag har köpt en elektrisk luskam därifrån.

Hur gick det då med företag nr1 (där jag då INTE hade handlat). Jag svarade bara TACK på deras sista mejl och fick så småningom en ny luskam på posten. Snacka om att vara förvirrad!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar