fredag 7 december 2012

Snor i hjärnan...

...jag skyller på det i alla fall. Barnen åkte skolbuss i går morse, när de åkte tänkte jag fortfarande att jag skulle ta mig till jobbet men insåg sedan att jag var ALLDELES för förkyld. Jag hade fått för mig att 13-bussen inte gick på torsdagar så jag ringer Storasysters fritids och ber dom att säga till henne att hämta Lillebror kl 13 när hon slutat och att de ska gå till parkeringen där jag skulle plocka upp dom. Jag hade ingen lust att gå in och hämta dom när man ser ut som, och känner sig som skrutt och alla barn vill kramas på skolgården.

Strax efter ett kommer de, vi sätter oss i bilen och kör hemåt. DÅ slår det mig! - Hade du slutat din lektion nu Lillebror, frågar jag
- Nej, svarar han glatt. Storasyster kom in och sa att hon skulle hämta mig, jaha svarade fröken då. Men det gjorde inget, vi gjorde inget viktigt på lektionen ändå.

När vi kom hem skickade jag snabbt ett mejl där jag förklarade vad som hänt och där jag bad om ursäkt, jag skyller på för mycket snor i hjärnan helt enkelt. Jag nämnde inget om att Lillebror inte tyckte att de gjort något viktigt, vet inte om fröken höll med om det...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar