fredag 28 december 2012

Receptsök...

Det blev en jul trots allt, makens familj vågade trotsa magsjukan så vi fick fira ganska vanlig jul i alla fall. Julfirandet med min familj har vi sparat till i morgon
Nu har vi i stort sett lämnat julen bakom oss och funderar mer på hur vi ska fira in det nya året. Vår tradition är att fylla huset med vänner och äta god mat , så blir det även i år.
Idag blir det stora shoppingturerna till Ica, jag studsade upp i morse och tog fram block och tuschpennor i olika färger. Här har ni tjejen som älskar att skriva listor!! Varje avdelning har sin färg, då tänker jag grönt till grönsaker, blått till mjölk/fil. Men tror ni vi kunde börja skriva listor!? Nej först måste man ju leta recept, det är verkligen TRÅÅÅÅÅÅÅKIGT!!
Jag har gett upp för länge sedan, sitter här och funderar på vilken färg jag ska ta till torrvaror samtidigt som maken maler i bakgrunden om vilken potatis vi ska ha! Nej det här med att leta recept är inte riktigt min grej!
Här kommer en bild på vad tomten kom med till mig i år! Ni fattar att vi nu MÅSTE måla om lite i köket så den kommer till sin rätt!!










3 kommentarer:

  1. misstänkte att du fått en kitchen aid när jag såg er blocketanons:) grattis!
    /karolina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi hi Tack! Om jag inte har helt fel fick du väl en för någon jul sedan :)

      Radera
  2. ja, jag fick min förra julen:) har du hunnit prova den än? /karolina

    SvaraRadera