fredag 28 december 2012

Smart drag...

Idag när vi skulle åka och handla kom jag på att barnen kunde ringa fam L och höra om deras barn ville leka så de slapp följa med oss till Ica. Jag bad Storasyster ringa. Hon tar telefonen, slår numret, sedan hör jag, till min förskräckelse, henne:

Hej det är Storasyster, får vi komma och vara hos er för mamma och pappa ska handla mat till nyårsafton!

Jag tror inte ens det var hennes kompis hon pratade med utan pappan i familjen. Inte en fråga som "Går det att leka idag", nej hon var smartare än så den lilla damen. För ärligt talat, vad skulle fam L säga, de ska ju trots allt komma hit på nyår och när Storasyster lade upp det på det sättet hade det ju verkat egoistiskt att inte ställa upp som barnvakt när vi nu fixade maten.

Ja vad säger man?! Hon är inte dum lilla fröken Storasyster!!





1 kommentar:

  1. Underbar pose med attityd! Hon är härlig hon! Längtar efter er!!! "Ska vi inte få byta julklappar med dem förrän det är nytt år och ny månad!??", frågade Jakob. Julen 2012 är julen då magsjukan förföljde familjen!!! Välkomna i morgon!
    Kram

    SvaraRadera