söndag 16 december 2012

Upplevelser...

Helgen har tillbringats tillsammans med maken och ett par vänner i Malmö. Det var tionde året för maken och mig att åka dit och julshoppa. Familjen L har varit med i åtta år, en riktigt mysig tradition.

I fredags när jag skjutsade barnen till Svenljunga undrade Storasyster hur lång tid det tar att åka bil till Malmö. Jag svarade att det nog tar tre timmar att köra dit. Lillebror började då fundera på när vi åkte bil i fem timmar i Indien. Jag sa att jag tyckte det var så roligt när vi var i Dehli och Taj Mahal, att barnen hade varit så duktiga. Ja jag tyckte faktiskt det var roligt med alla gubbarna där, sa Lillebror. Ja visst var det roligt att se allt det där och inte bara sola och bada, svarar jag. Då säger Lillebror med väldigt vuxen stämma - Ja man vill ju liksom inte bara bada hela tiden när man är på semester, man vill ju UPPLEVA lite också!!

Visst är han underbar vår lille filosof!!

1 kommentar:

  1. Heja Måns, han har förstått hur kul det är med äventyr!!
    Hoppas på att snart planera ett äventyr med er, dock får det ju blandas med sol o bad:)!
    Kram Kristina

    SvaraRadera