tisdag 4 juni 2013

Den perfekta husfrun...

Jag vet inte om ni också följer en del pyssel/fotobloggar, ni vet där den duktiga tjejen både kan baka, tillverka egna käcka förpackningar till baket och sedan fota allt som värsta proffsfotografen, lite ångestladdat för oss vanliga människor.

Igår när jag var så där "enersketisk", åhh vad jag älskar det ordet, tack Maria Montazami, drog jag igång med bullbak SAMTIDIGT som jag manglade lakan. Ja jag vet, jag var en sån där perfekt liten husfru och kände mig otroligt nöjd över mig själv....

...tills jag upptäckte att fryspåsarna var slut. S U C K ! !

Vet ni att hela den härliga känslan av nybakat försvinner när man paketerar dom i hundbajspåsar?! Jo det gör det, dessutom luktar bajspåsar illa redan innan man fyllt dom med sin lille voffsegulls nr 2. Jag fick snabbt tömma ut dom igen och fylla en vit soppåse istället. Så för er som har ångest för att ni inte gör egna förpackningar, vanliga hederliga fryspåsar är inte så dumma trots allt, vill man piffa upp dom kan man ju alltid knyta ett band runt dom. Inte ett sidenband i världen skulle kunna piffa upp vare sig bajspåsarna eller soppåsen!!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar