torsdag 13 juni 2013

En bunt gräslök...

Jag fick faktiskt ändan ur soffan och gick en promenad med hunden. Som vanligt är det ju skönt när man väl kommer ut. Lite längre bort på vår stora väg finns ett område med kolonilotter. Väldigt söta och välorganiserade små trädgårdar. När jag går förbi
där funderar jag alltid på en plan om att hyra ut vår trädgård till någon sådan trädgårdsnisse. Jag kan till och med tänka mig att bygga en friggebod som de kan få utnyttja. Visst är det en bra tanke?!

Hur som helst, utanför där har de en dunge där de slänger gräs och annat gammalt buskage. Där hittade jag plötsligt en jättestor tuva med gräslök. Ja alltså jag gick ju inte och rotade utan jag slängde ett öga åt vänster och såg tuvan.

Strax innan hade jag fått ett sms från mamma där hon bad mig att ta med gräslök till stugan. Oj vad förvånad hon kommer bli när jag kommer med en 5kg tung gräslökstuva!!

Vet ni hur tungt det är att släpa hem en sådan tuva?! Och vet ni hur svårt det är att samtidigt som man släpar hem den ska man försöka se ut som att det är det naturligaste i världen att gå en promenad med sin hund och sin gräslök. Nu är den i alla fall hemma och väntar på att få åka till stugan och bli nergrävd i ett land.








1 kommentar:

  1. Du är för härlig. Gräslöken måste vägt mer än hunden!! Jag skrattade igenkännande när jag läste det. Hoppas ingen trodde du snott tuva . Här i botaniska har de problem med växttjuvar !
    Åsa

    SvaraRadera