tisdag 11 juni 2013

Soltimmar...

När vi tog över huset från pappa och hans syskon stod det ett solur kvar, tror egentligen att min farbror hade tänkt ta med det men det blev aldrig av. Jag tycker solur är fina, kanske inget jag hade köpt själv men har man kan det ju allt stå uppe. När vi tog över det satt det fast lite rangligt i en en sten, eller det kanske var att ta i för det låg ständigt ner i buskarna men det fanns en sten med ett hål i och soluret hade en gammal skruv i sig som kändes för kort för att kunna hålla uppe tyngden.

Igår, så där elva år efter att vi flyttade hit kom jag på hur vi skulle ställa det, ja plötsligt händer det!! Svärfar har gjutit krukor i betong, en bra kreativ man måste jag säga, mycket mer pysselsugen än hans son! Dessa krukor är väldigt tunga och vi har haft två stående tomma lite längre ner i trädgården. Nu flyttades en upp och fick en sten i sig där soluret skruvades fast, som ett litet bord. Blev jättenöjd faktiskt!










1 kommentar: