torsdag 3 januari 2013

Äntligen...

Igår fick vi äntligen till en liten julträff med syrran! Det har ju varit galet med all magsjuka i år, det började med att vi skulle firat jul ihop på julaftonskväll. Natten mellan 22/12 och 23/12 spydde jag. För att inte riskera någons nyårsfirande sköt vi då upp julfirandet till lördagen den 29:e. På fredagen kommer ett sms från syrran att hon spytt. Vi ändrar då träffen till den tredje januari, detta innebar att maken inte kunde hänga med men jag, barnen och mina föräldrar skulle åka i alla fall. Dagen innan skickar min mamma att pappa åkt på magsjuka så det slutar med att jag och barnen åkte själva. Det blev en mysig dag tillsammans med julklappar, julpyssel och kalkonmiddag.

Den där kalkonen är en historia för sig själv, den har mamma tagit fram och lagt tillbaka i frysen inför varje träff, nu sista gången var den redan för upptinad för att läggas tillbaka så den fick följa med till Göteborg. Jag kunde i alla fall ta med en matlåda till stackars mamma och pappa som missade den goda kalkonmiddagen!

Här är årets sista julpyssel....eller kanske ska jag säga årets första!!








Chokladdoppade skumgodisar. Storkusinen bjöd de yngre på chokladdoppade brysselkål, det är bra HUMOR!! ...det tyckte inte de små, hi, hi, hi....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar