fredag 4 januari 2013

Fynd och efterlysning...

I år hade mamma och pappa 70-talstema på sin nyårsfest. Pappa lyckades med nöd och näppe (och lite justeringar) klämma i sig i en kostym han hade från den tiden. Tyvärr hade han ingen skjorta med jättesnibbar så jag tog en tur till Myrornas för att se om det fanns någon där.

Hade ingen tur med skjortan men däremot sprang jag på små söta vattenglas. Jag stod och höll i dom en stund och funderade fram och tillbaka, jag har inga vattenglas när man dukar fint men tillslut bestämde jag mig för att inte göra av med massa pengar. Hela 160kr för 11st, ni fattar, jag hade ju blivit ruinerad.

Ja självklart stod jag där på nyårsaftonen vid det dukade bordet och ångrade ihjäl mig. Tredje januari var jag på Myrornas igen, strax efter att de öppnat och som tur var fanns de kvar, nu är de i mina ägor och jag är VÄLDIGT nöjd, synd bara att det inte fanns 12 st.







Något som också är synd är att makens fina rödvinglas av märket Bouquet från Kosta Boda inte görs längre. Vi har bara åtta stycken och skulle hemskt gärna vilja ha fyra till. Så om någon ser sådana så hojta! Eller om ni har och vill sälja!








3 kommentarer:

  1. Tack för ett toppen nyårsfirande! Måste säga att glasen ni har är underbara. Hängiven till tradera (som jag är) finns där fyra glas av er modell. Kika där!

    / Satu

    SvaraRadera
  2. http://mobil.blocket.se/uppsala/Vinglas_Kosta_Boda__Bouquet_44695403.htm?ca=10&w=1m
    Kom precis in! :)

    SvaraRadera
  3. Tack för tipsen, tyvärr har inga blivit mina :(

    SvaraRadera