söndag 20 januari 2013

Januari...

Vad är det med januari och pengar!? VARJE år är det likadant, månaden känns åtminstone två veckor för lång i förhållande till lönen!! I år tänkte jag ändå vara förberedd. Decemberlönen kommer ju redan innan den 24:e så i år hade jag några regler bl.a. INTE handla några julklappar för decemberlönen, INTE handla något överhuvudtaget innan den 27:e då lönen vanligtvis kommer. INTE göra åt en massa pengar på mellandagsrean. Det höll jag på men lik förbaskat har pengarna varit slut i flera veckor. Vad beror det på!!??

Okej, till nyår går det ju alltid lite extra pengar även om vi delar på matkostnaden. Sedan skaffade hela familjen nya pass, de är ju inte helt gratis och sist men inte minst har vi en födelsedagstjej här i januari. Hur tänkte vi där?! Jag borde ha knipit över den 27:e så lönen hade kommit!!

Ja, ja, det kunde varit värre, jag har ju i alla fall ett jobb och en ny lön att vänta om en vecka!! Idag ska jag använda mina sista slantar åt att betala Storasysters danskalas, men det är värt varenda öre att slippa ha barnkalas hemma!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar