onsdag 23 januari 2013

Det är vattenpumpen Gerd....

...kommer ni ihåg den låten från tv-serien Macken? Den går jag och nynnar på lite då och då här hemma. Inte bara av slumpen utan för att vår värmepump ständigt strular!! För inte så hemskt många månader sedan hade vi en reparatör här. Väldigt många tusenlappar senare var delar bytta och allt fungerade som det skulle....

...tills igår. Då plötsligt var vattnet inte så varmt när jag skulle duscha och mycket riktigt, det blinkade rött på pumpen. Maken tryckte på lite knappar, fick igång värmen igen men ringde åter reparatören.

Idag kom han hit, jag hade för femtioelfte gången fått tömma garderoben på hyllor och kläder. Vi har ju varit väldigt praktiska och hängt upp ett litet Elfasystem för pumpen, den behöver man ju ändå inte komma åt så ofta, eller???

In kommer killen, tittar på Morris och säger -Dig kommer jag ihåg, du var den där hunden som kunde skälla oavbrutet utan att ta ny luft!

Han kollar in pumpen, konstaterar att allt ser bra ut och att han inte kan göra något, vi får höra av oss igen om problemet kommer tillbaka. Jag tittar trött på kaoset i hallen och känner att idag är inte dagen då jag är den perfekta husfrun. Till skillnad från många av mina vänner har jag INGA problem med att stänga ute lite kaos så jag landade lite i soffan. Ja där hade solenergin tagit lite slut och jag behövde vila lite innan zumbapasset.

Jag hade hoppats på att maken skulle, på den halvtimmen han var hemma innan han skulle hämta Lillebror från idrottsskolan, hinna städa upp i hallen, köket och fixa mat. Det visade sig att inte han heller var den perfekta husmannen så allt låg kvar när jag kom hem.

Men ibland lönar det sig att vara lat!! Nu blinkar värmepannan rött igen och reparatören kommer hit i morgon igen...







DET ÄR VATTENPUMPEN GERD!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar