fredag 4 januari 2013

Jullovspyssel...

Storasyster fick lite pyssel från sin moster i julklapp. Igår hade hon en kompis här på övernattning och de satte igång med dessa små söta pingviner. Det märks att tjejerna är stora, de fixade allt utan hjälp, till och med att sy mössorna...






...idag blev det mer pyssel, pingvinen fick en fin scen med glittrig bakgrund att stå på. Lillebror pysslade också på sitt håll. För första gången i sitt liv har han suttit flera timmar och byggt ihop lego helt själv. Det kan man väl kalla ett mysigt jullov! Själv har jag tänt lite ljus och bryggt mig lite kaffe i väntan på att maken ska komma hem och ta ett fredagsdopp i tunnan.











3 kommentarer:

  1. Å vad det låter idylliskt! Mysigt med ett dopp i tunnan. Hoppas kvällen blir bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha ha vissa dagar är idylliska andra inte :)

      Radera
  2. Vet inet vad som händer med mina kommentarer till dig när jag skriver dem på telefonen, men de försvinner när jag trycker publicera.......Hur som helst - Jättevackra servetter du hade fixat till på nyår. Jag hade också rotat fram mina linneservetter från mormor och använde dem. Det blir ju väldigt fint, men stärkta var de inte - bara strukna, så det var ingen vidare styrsel i dem men blev ganska bra ändå.
    Duktiga pysselbarn ni har, men det måste de ha fått med modersmjölken och lite i generna med en sådan mor och moster! Kram på er !

    SvaraRadera