lördag 19 januari 2013

Vad händer här då?....

Maken undrade igår om det hänt något nytt på Granbacken eller om det fortfarande bara är kringelproblem. På så sätt är han lite ungdomlig, som väljer att läsa om familjen här på bloggen istället för att fråga familjen vad som hänt.

Just nu händer inte så mycket, många oroliga, ledsna funderingar kring Morrisen, dagmatte, sälja, skaffa en till gammal lugn hund?? Många tårar har det varit här i veckan och problemet är fortfarande inte löst.

Men som sagt, förutom det händer det inte så mycket därför funderar jag på om det är dags att dra igång något projekt. Kanske måla kökstak eller bygga ett köksbord alternativt ett vardagsrumsbord. Hur svårt kan det vara att bygga ett bord?? Ska man våga chansa att göra ett själv eller är det bättre att satsa på att köpa ett. Jag vill ha ett gammalt bord med svarvade ben men de kostar ganska mycket. Åhh, vad det vore praktiskt att ha en finsnickare hemma, jag önskar att maken kunde hitta ett enormt behov av att lära sig göra möbler, jag är säker på att intresset finns där djupt inom honom!!




Ett sådant här vill jag ha, det behöver inte ens ha krusidullerna längst upp på benen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar