torsdag 24 januari 2013

Snabbdusch...

Killen som skulle fixa värmepannan ringde på morgonen för att hjälpa mig att få i gång den på elpatron. Väldigt bra eftersom kylan slog emot mig när jag klev ur sängen. Dessutom var temperaturen på varmvattnet nere på en nivå då jag inte längre kallar det VARMvatten och en dusch inte var att tänka på.

Reparatören visste inte om han skulle hinna komma innan jag började på jobbet eller inte. Jag bestämde mig i alla fall för att hålla värmen genom att städa. Körde över i stort sett hela nerevåningen innan det var dags för dusch och hundpromenad innan jobbet.

Kollade ut för att se om någon reparatör var i sikte innan jag skyndade in i duschen. När jag står där med schampo i håret börjar Morris skälla som en galning. Vet ni hur svårt det är att få ur schampo ur håret och få bort tvålen från kroppen när man har bråttom?? Det är jättesvårt!! OCH det känns som det tar en evighet. Superstressad över att jag står naken i duschen och över att jag tycker att gardinen glipar lite väl mycket ut mot ytterdörren, kastar jag mig ur duschen och får om mig en handduk. Tror ni det var en reparatör på ingång? Nej, antagligen bara en sällskapssjuk ulltuss som gav skall för att jag faktiskt hade stängt ute honom från badrummet! Ja det blev ju en snabb dusch med hög puls...


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar