onsdag 23 januari 2013

Solenergi!...

Onsdagar är lyxdag för mig, fem timmars arbetsdag som slutar redan 12.30. Barnens skola slutar 13.40 vilket betyder att de åker skolbuss hem och inte är hemma förrän ca 14.30. Två timmar helt för mig själv, det är vardagslyx!!

Idag, strålande sol och minus 12 grader, tänkte att jag slänger på mig träningskläder och tar en snabb promenad direkt när jag kommer hem. Lite frusen bestämde jag mig för att bara ta en kortispromenad. Väl ute och med ångan uppe blev det istället långpromenad. Sex kilometer där en liten skogsrunda runt udden ingår, där kan man släppa Morris och låta dom små benen sträcka ut, underbart!!

Det är härligt när planerna ändras till det bättre, när orken man inte trodde fanns plötsligt finns i massor! Det är bara att konstatera, sol ger energi, vilken årstid det än är!!








1 kommentar:

  1. Hoppas att det löser sig! Håller tummarna att det dyker upp en fin dagmatte!

    SvaraRadera