torsdag 21 februari 2013

Djurkommunikatör....eller??

Ja idag var det dags för Morrisen att kommunicera på distans med en så kallad djurkommunikatör. Det var väl lite som att gripa efter ett halmstrå men ändå blev jag ledsen när jag fick anteckningarna hon hade gjort. Inte en sak stämde in på den bushunden vi har här hemma. Jo förresten, det att vi öppnar kylskåpet och konstaterar att vi inte har mat hemma, det stämmer väl titt som tätt. Ni som känner oss och Morrisen kan här nedan läsa "hans tankar". Känner ni igen oss och honom?? Det gör INTE jag....

...jag slapp betala!

2013-02-21
Morris 3 år
Mat – tycker om allt som har med mat att göra. Är gärna med vid matlagning. Vet när det är dags att laga mat. Tycker om det mesta – i matväg.
Dom är lite snåla med maten.
Det är extra trevligt om dom har något gott med sig när dom kommer.
Följa med och handla mat – då är det viktigt att följa med. Det är viktigt att det finns mat i huset.
Någon öppnar kylen och suckar – finns inget. Det är inte bra. Man måste få äta när man är hungrig.
Viktigt med dofter – känner om det är ätbart eller ej.
(Jag uppfattar att det finns två barn omkring honom, en pojke ca 13 år och en flicka ca 11år)
Alla ska sitta tillsammans när vi äter. Tycker om den känslan. Inte en här och en där – olika rum.
Om jag inte äter upp så är det för att det inte smakar bra och inte är bra för mig.
Kokt kött är bra (jag uppfattar att det är det han visar) Vill ha lite att tugga på. Hundmat som varit dålig (halvfabrikat).
(Han har en positiv känsla kring sig, känns okomplicerad)
När man äter så äter man, man ska äta tillsammans. Det är viktigt att man känner efter när man äter så det känns bra. Man ska äta lugnt och omsorgsfullt.
Vill att familjen ska vara samlad. Trots att man kommit hem så är alla på olika håll – konstigt, inte bra.
Går runt lite och tittar till var och en.
Jag tycker mycket om min familj och vill gärna att vi är tillsammans allihopa – mer.
Känns splittrad. Vill att alla ska vara nere.
När man väl är hemma så ska man vara tillsammans. Tycker inte om att folk springer ut och in genom dörren.
(Visar en pojke 12 -13 år rödlätt och rund om kinderna och ljus i hyn – någon som varit på besök)
Tycker inte om när man gömmer godis. Bättre gömma en sak och sedan får man godis när man hittar den.
Krafsar på luckor – köket
Står och skäller vid en trappa. Vill att dom ska komma ner.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar