tisdag 26 februari 2013

Vårkänslor!!!

Jag brukar alltid träna på måndagar men det verkar som att folk är vääääldigt envisa med sina nyårslöften så det var helt fullbokat när jag gick in för att sno åt mig en plats.

Jag slutar redan klockan 12 och eftersom solen sken så underbart bestämde jag mig för en långpromenad i Tosserydskogarna. Jag slängde på mig träningskläder och tog med Morrisen. Det blev en underbar powerwalk i skogen, backe upp och backe ner i åtta kilometer. En och en halv timme var vi ute på hala stigar. Jag först och Morris, lös, hack i häl. Såå duktig.

När jag gick där i skogen började jag fundera på vad man gör om man möter en varg. Vet ni det?? Lugn, jag har tagit reda på lite fakta!

Vid möte med VARG:
Gå sakta och ljudligt därifrån. Du kan sjunga, prata eller ropa högt. Om vargen följer efter – stanna upp och verka stor och farlig genom att hålla armar och väskor eller dylikt i luften. Ta hellre ett par steg mot vargen än från den. Om vargen mot all förmodan skulle angripa ska du slå och sparka så mycket du kan.

Jag läste på lite om vildsvin också. De verkade inte gå till attack om de inte var skadade. Halvt blinda var de också och höll sig till stigen så vid ett möte med ett vildsvin skulle man försöka att hålla sig från stigen och låta den passera.

Vi mötte varken varg eller vildsvin. Bara en och annan pensionär, de beredde sig i och för sig lite som vildsvin, höll sig till stigen så det var bara att hålla sig vid sidan så gick de mötena bra!

Väl hemma hade vi en väldigt trött hund resten av dagen. Man hittade honom stensovandes lite överallt...
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar