måndag 11 februari 2013

Sportlov!!...

Vi började väl kanske inte riktigt som jag hade tänkt mig, efter galakvällen i Scandinavium åkte Storasyster på feber, ont i hals och huvud, så hela helgen har hon legat som en liten trasa här i soffan.

Själv börjar jag bli rastlös, det känns som dagarna går utan att jag gör något. Igår började jag mäta lite på om vi kunde ställa ett bord över badkaret så jag kunde få ut mangeln ur vår tre kvadratmeter stora tvättstuga. Jag gick ut i förrådet och kunde med ögonmåttet se att det första bordet var alldeles för stort. Tog då det andra bordet vi har där ute och kånkade in, utan att kontrollmäta det. När maken tillslut hjälpte mig in med det insåg jag att det nog inte skulle fungera. Kanske insåg jag det på grund av makens lite sammanbitna mun och överlägset höjda ögonbryn. Det hela slutade i alla fall med att vi fick bära ut badkaret, men det blev bra att göra så, nu har jag massa förvaring till tvätt under bordet.

Dagens andra projekt var att skruva isär mangeln för att se om man kunde spraymåla den. Detta gjordes till ljudet av makens "det går inte". Ännu en gång måste jag säga att det är SYND att han inte ärvt svärfars sinne för att meka. Jag resonerade att en mangel från 70-talet borde ju inte vara så tekniskt svår att få ihop igen men efter att ha hört makens "du kommer förstöra hela mangeln" för TUSENDE gången blev jag så less att jag skruvade ihop hela skiten och surade resten av dagen. Vad är det för fel att STÖTTA sin fru i olika projekt!? Nu blev det en söndag i soffan med datorn i knät istället för en kreativ dag. TRÖTTSAMT!!

Jag är fortfarande inte helt övertygad om att den inte går att ta isär, mitt andra alternativ jag funderar över är självhäftande plast men det tror jag är ännu svårare att få till bra...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar