tisdag 19 februari 2013

Fyndväska...

...i jakten på en billig byrå var jag runt på alla secondhandbutiker här i Borås, jag lyckades ju aldrig göra ett byråfynd men jag hittade en liten söt sommarväska för bara 25kr. Den var vit och kändes lite småsjaskig men jag köpte den och lade den i vanish. Oj, vad vit och fin den blev! Hängde den på tork och efter ett tag ser jag hur handtagen sakta färgade halva väskan beige.

Stoppade den då i klorin och tjohej så var den vit igen. Väldigt nöjd med mig själv hängde jag den ännu en gång på tork för att sedan ännu en gång se den långsamt bli brun.

Nu krävdes det hårda tag, det var jag mot väskan, en kamp om färg! Jag ville ju inte behöva slänga en sådan dyrgrip.

Sagt och gjort, det blev en tur till Ica där textilfärg inhandlades. Slängde in väskan och färgflaskan i maskinen, jag valde grå färg. Döm om min förvåning när jag fick ut en tvåfärgad väska, nu har jag blingat den lite med pärlor och är supernöjd!.....

.....Storasyster blingade verandagolvet med resten av pärlorna, inte lika nöjd över det resultatet.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar