lördag 9 februari 2013

Mello enligt Granbackens panel!!

Igår var jag och barnen på genrepet inför kvällens melodifestival på Scandinavium i Göteborg. Det visade sig att en av mina bästa vänner också hade biljetter så vi bestämde oss för att gå ut och äta innan. Det skulle man tydligen ha bestämt sig för lite tidigare än fem dagar innan det stora eventet. Middagen på restaurang blev i stället en hamburgare på golvet på Mc Donalds. Ja, ja, huvudsaken var ju att vi fick träffas en stund, barnen var väldigt nöjda med kvällens "restaurang" val.
Här kommer nu i alla fall vår analys av kvällens bidrag, vi som sitter med i tyckarpanelen är Lillebror 7,5 år, Storasyster 9 år och Jag själv, en ärtig kvinna i sina bästa år!!




ANTON EWALD
L: Han var bra
S: Bra, han får gå vidare
J: Årets Saade, söt kille med helt ok låt, duktig på att dansa. En låt som säkert blir poppis på radion med en kille som lär vara poppis bland både småkillar och tjejer




FELICIA OLSSON
L: Hon var ganska bra
S: Jag gillar inte henne
J: En rätt fin ballad, jag tror att den kommer att växa med tiden men den lär inte gå vidare




JOAKIM CANS
L: Han var inte så bra
S: Jag gillar inte honom heller
J: Dagens överraskning, kanske inte i positiv bemärkelse utan mer i val av låt, inte alls vad man förväntade sig. Inget att skicka vidare enligt mig men som en hederlig schlagerdänga lär den sätta sig på hjärnan




SWEDISH HOUSE WIVES (Jenny Silver, Hanna Hedlund, Pernilla Wahlgren)
L: Inte så bra heller
S: Så där
J: Håller med Storasyster, så där, de är ju duktiga tjejer så de levererar ju tonsäkert och scensäkert vilket alltid känns skönt men lite för schlageraktigt för min smak




ERIK SEGERSTEDT & TONE DAMLI
L: Dom var ganska bra
S: Den var okej
J: Den här gillade jag, den får gärna gå vidare för min del!




LOUISE HOFFSTEN
L: Inte så bra
S: Hon var dålig
J: Levererar så som man kan förvänta sig av henne. Jag är inget Hoffstenfan men är man det tycker man nog om denna. Jag satt mest och funderade på texten som enligt översättning handlar om döda fiskar, rätt trist text men jag har ju å andra sidan aldrig varit intresserad av fiskar




RIKARD WOLFF
L: Han var INTE bra
S: Han var DÅLIG
J: Årets Flinck, precis vad man förväntade sig när man hörde att han skulle vara med. Jag behöver nog höra den här fler gånger för att tycka om den och får nog hålla med Storasyster som under sången påpekade att den blev bättre när körtjejen sjöng med. Och ja, då blev det lite mer melodi.




SEAN BANAN
L: Han var bäst, han ska till final!!
S: Han var roligt, jag vill att han ska till final!
J: Ja vad säger man, helt klart levererar mannen. Visst blir man glad av hans entusiasm och vad man än tycker om musiken rycks man med. För alla barn där ute tycker jag nog att han bör få åka till finalen
Ja man kan summera det hela med att barnen helt klart tycker att Sean Banan ska till final, följt av den Saadeliknande killen Anton.
Själv tycker jag inte att årets klara vinnare fanns med i Göteborg men för mig får gärna Anton, Segerstedtduon och Sean Banan gå vidare...


Alla foton från SVT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar