fredag 8 november 2013

Discofever!!!

Idag råder det discofeber på Granbacken, i alla fall hos Storasyster. Lillebror sitter och tittar på sin IPod och har fortfarande inte ens börjat fundera över vad han ska ha på sig.

Häromdagen var Storasyster och jag i Knalleland för discoklänningsshopping, det är som att gå med en tonåring. Efter att ha provat fem-sex olika outfits föll det självklara valet på en svart klänning med guldpaljetter. Då var det dags att leta efter strumpbyxor, på disco måste man nämligen ha tunna strumpbyxor. Jag plockade fram ett par som hade lite stänk av glitter i, silverglitter. Ni fattar? Det gick inte, först rådfrågade hon mig om det verkligen skulle bli snyggt med det till guldpaljetterat på bröstet, sedan konstaterade hon bestämt att det INTE skulle bli det.

Då hittade jag ett par svarta med svarta paljetter på, paljetterna var bara fram på smalbenet. Hon tittar på dom, begrundar om de skulle bli snygga. Får mig att öppna förpackningen så att hon kan hålla dom framför sig så att hon kan se vart dom svarta paljetterna hamnar på benen. Sedan sticker hon in handen i strumpbyxorna för att se hur tjocka/tunna de kommer se ut på. Vargar hon fått detta klädintresse från!?! Tillslut letar hon upp en snygg guldväska, jag säger då att den får hon betala själv, hon konstaterar då att det är ju faktiskt bättre att lägga lite extra på att få en som man verkligen vill ha än att köpa en billig ful.























2 kommentarer:

  1. Discofeber här också. I var helt speedad här innan outfit kom på och hår var fixat. Solglasögon skulle också med annars hade allt vart förstört tydligen 😊 ragga tjejer var det som stod på programmet. Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha ha Lillebror satsar mer på sockervadd och popcorn än ragg ;))

      Radera