torsdag 21 november 2013

Smygstart....

Igår var jag verkligen E N E R G E T I S K, Maria Montazami skulle ha sagt. Det passade bra eftersom jag slutade jobbet väldigt tidigt. Först drog jag hem och hämtade Pip-Larsson (dvs Morrishunden) sedan började vi på årets jakt av en korg, tillräckligt stor för fjolårets julgransfot.

Ni som följer mig kanske kommer ihåg att jag hade problem redan då och fick sy ett överdrag till den fula foten, vill ni fräscha upp minnet kan ni läsa om det HÄR

Efter stopp i ett antal olika affärer lyckades jag tillslut hitta en korg på Plantagen som höll måtten, jag har faktiskt inte testat den ännu men jag hoppas verkligen att den kommer fungera.

När jag kom hem drog jag på arbetskläderna och grundmålade bordet en tredje gång, lagom till det var klart kom Lillebror hem med skolbussen och vi körde igång Lussebullsbak. Jag vet, det kanske är i tidigaste laget men det var lite julkänsla igår när kylan äntligen kom och varför stressa på slutet, det finns så mycket annat pyssel man vill hålla på med då!!

När baket var klart åkte jobbkläderna på igen, jag hade köpt en grundfärg som var överstrykningsbar på bara två timmar!! Toppen, toppen!! Då blev det ett lager med färdigstrykningsfärg. När bordet sedan var klar gjorde jag en mossboll på pinne till en utekruka...

...och ungefär strax efter det tog orken slut och jag kraschade i soffan!!




























3 kommentarer:

  1. ett tips om foten trots allt inte går ner i foten är en helt vanlig tio litersplasthink i korgen! vi hade det förra året. mycket smidigt, bara stoppa mer granen i hinken, nedersta grenarna fixerade granen i hinken och vattnet tog inte slut på en kvart.

    /karolina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset. Problemet är ju att jag skalar granen längst ner så den är grenfri där. Hmm får fundera på en ny look i år kanske för korgen var för liten :(

      Radera
  2. men hur långt skalar du den då? jag hade kanske 10-15 grenfritt och sågade en skåra i stammen. granen stog till mitten av janurai och mådde så bra att den slog nya skott.
    /karolina

    SvaraRadera