tisdag 5 november 2013

Ålderstecken...

Häromdagen när jag surfade runt på Facebook ändrade jag mina offentliga uppgifter. Innan har jag haft öppet vilket år jag är född på men när jag nyfiket satt och surfade runt på andra insåg jag att varenda människa har dolt årtalet och bara visar datum och månad. Väldigt irriterande när man som jag är nyfiken på olika människor och gärna vill veta hur gamla de är men som sagt, jag gjorde likadant och ändrade mina uppgifter med.

Idag när jag satt i bilen och tänkte på det här som jag hade gjort insåg jag att det var lite av ett ålderstecken, att man döljer sin ålder. Oj, oj, oj... inte bra, funderade på att vara lite ungdomlig och ändra tillbaka. Efter ytterligare lite tankeverksamhet övertygade jag mig själv om att det inte alls var ett ålderstecken, jag hade ju bytt för att andra minsann inte skulle kunna ta reda på mer om mig än jag om dom, alltså var det lite av en hämndaktion. Nöjd över denna tes om min ungdomlighet bytte jag kanal på radion till P3. Där fick jag på en raplåt som efter en stund tog slut och istället började två unga manliga programledare att prata. Jag fattade ingenting av vad de sade!

Tydligen hade rapartisten haft en grupp tillsammans med en annan men de hade brutit upp den gruppen men programledarna menade på att OM de hade varit en grupp skulle det ha varit "först beef och sedan coolt och sedan beef och så coolt" mitt i den där biffen drog jag en djup suck och sedan bytte jag kanal utan att ha fattat någonting av rap-historien. Det är bara att inse, jag börjar bli gammal....



1 kommentar:

  1. Oj, då får jag nog också stryka mitt födelseår. Å andra sidan är det inte så svårt att hitta på ratsit.se eller birthday.se, men det tar ju lite längre tid.
    Kram mamma

    SvaraRadera