lördag 9 november 2013

Ibland vill man bara vara snygg!!

Maken och Storasyster åkte iväg på fotbollscup, kvar blev jag och Lillebror, han i pyjamas och jag i morgonrock och så den lille höstsmutsiga hunden förstås. Lekrummet är fortfarande halvfärdigt med hyllor som ska upp i garderoben och lådor som ska skruvas ihop. Jag tror faktiskt att jag efter de här två garderobsväggarna kan skruva Ikealådor i sömnen. Ute är gräsmattan fylld av lövhögarna som jag krattade ihop häromkvällen men fortfarande inte har kört bort, kort sagt, det finns att göra här hemma.

Nu till dagens i-landsproblem, JAG VILL VARA LITE SNYGG!! Jag orkar inte dra på mig en gammal T-shirt och jobbarbyxor, jag vill ha ett rent, snyggt hus där jag kan ta på mig en snygg blus, ett par byxor och känna mig fin!! Imorgon ska vi fira pappa, då ska jag nog slå till med en klänning....

.....bäst att gå ut i garaget och slipa av hälarna så jag kan ha strumpbyxor!!


Mitt sorgligt stökiga, smutsiga hem, ingen blogg-glamour här inte!!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar