torsdag 28 november 2013

En chokladkalender...

...till finaste systern!
Det kom en kommentar från systern på inlägget "tekalender"




Då började jag fundera på hur jag skulle göra en kalender till henne, den skulle kunna skickas med post. Enklast kanske hade varit och tagit samma idé som tekalendern och bara bytt ut teet mot choklad men jag var sugen på att göra något annat. Till slut kom jag på att jag skulle sy en tomte från Panduros serie Tilda, jag har en bok med mönster på olika tomtar och änglar.

Jag gick ut till förrådet för att leta tyg och mönster, då hittade jag en halvfärdig tomte som jag hade sytt för något år sedan, praktiskt va! Nu var det bara för mig att sy kläder och sedan paketera om chokladen i små paket.






















Om det är någon som funderar på vad mina barn har för kalendrar, de har varsin 5-kronors chokladkalender från Gekås...

3 kommentarer:

  1. Mina har 10-kroners från ica-Maxi!!! Men jag har en jättefin tomtekalender!!! Tack goa du! Smset var ju bara på skoj!! Tur att jag skrev det ;)
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. replica bags philippines greenhills replica hermes o7h74f0j52 replica bags australia 7a replica bags gucci fake m0z76l2s45 replica bags replica bags wholesale india check out this site p4f45m7s02 replica bags ebay

    SvaraRadera