fredag 15 november 2013

Om att försöka att inte vara så spontan...

Det har varit lite dött här på bloggen men i livet har det varit full fart. I onsdags höll jag ännu en gång på att vinna pris för bästa mamma. Jag var och tränade och efteråt var jag ganska så trött så jag tog det extra lugnt i omklädningsrummet. Njöt av att barnen redan hade ätit kvällsmat och att jag inte behövde stressa hem, lugn och fin gick jag där och samlade ihop mina saker...

....ända tills jag insåg att anledningen till att barnen redan hade ätit var ju för att Storasyster och hennes två kompisar var på gymnastiken och att J A G skulle hämta dom där direkt efter min egen träning. Det blev till att kasta sig in i bilen och köra bort dit.

Hur går det då med mina Blocketfynd?! Efter världens ångest i söndags, då jag kände att jag måste sälja bordet igen och jag hade en gnagande känsla av att det inte skulle finnas någon så D U M som jag som skulle vilja betala två tusen för det bordet, så satte jag ut det på Blocket för trehundra kronor mer.

Det hann väl vara ute två minuter innan jag fick ett sms från en tjej i Stockholm (!!) som ville ha det, idag kommer hennes svärmor hit från Nässjö och köper det!!

Ja men så var det då det här med att inte vara så spontan. Det började bra, jag hittade det P E R F E K T A bordet på Blocket, vitmålat, benen i hörnen, stort och med extraskivor, till och med maken tyckte att vi skulle ta det. Vis av min erfarenhet mejlar jag tjejen och säger att vi vill T I T T A på bordet och är det fint vill vi ha det. Kollar av mejlen en gång i minuten men får inget svar. Dagen efter skickar jag ett nytt mejl " Hej igen, vi vill verkligen ha bordet...". Efter några timmar får jag då äntligen svar, en annan skulle komma i helgen och titta på det, ville hon inte ha det skulle hon höra av sig till mig.

Till saken hör att hon säljer det här bordet, plus fem "äpplet-stolar" för 1500kr, det ska ju mycket till för att människan inte ska ta det, det är ju ett superbilligt pris!! Känner mig ganska nerstämd till min kollega säger -Höj med tvåhundra och säg att du hämtar det i morgon!

Jag skickar ett nytt mejl till människan där jag skriver detta, får då svaret "okej, men vill du inte se det först?"

Det är här det ospontana försvinner, jag svarar snabbt "Nej vi tar det!!".
Jag tänker att det går ju alltid att sälja och som jag sa till maken, mina Blocketaffärer går bättre än dina aktieaffärer!!

Att vara ospontan är nog inte riktigt min grej, ha en skön fredag!!


1 kommentar:

  1. Du verkar ha ett schysst blocketflyt nu.....åt båda håll! Frågade just Åsa igår om ni säljer och byter ut allt bohag? Kram

    SvaraRadera