lördag 6 februari 2010

Muffins och Bullen

Efter en något knackig start har Muffins nu faktiskt accepterat Bullen riktigt bra. Dom var ju ute en vända på verandan men efter en natt där och spån överallt fick dom flytta tillbaka till köket.

Farfar hade varit snäll och byggt ett nytt hus till dom. Problemet var bara att Bullens ingång var så stor att även Muffins kom in där. Jag fick lite panik där i början när jag hittad två sår på Bullens rumpa så jag bad maken att fixa en ny ingång som bara ett litet marsvin kom in genom. Jag förklarade att jag tänkte mig en lite pärleportskänsla. Ja inte på det sättet att Bullen skulle känna att han sprang mot dödens port varje gång han gick in i sitt hus, utan att det skulle vara lite konstnärligt runt dörröppningen.

Maken tog huset och gick ut i garaget. Efter en stund var han tillbaka. Han hade klämt på en mörkbrun skiva på det vita huset. Öppningen var pytteliten så blir Bullen bredare om rumpan kommer han att fastna. Man kan säga att hela huset blev som en bunker. Maken var väldigt nöjd för han hade rundat hörnen på porten.

Just nu står det huset utanför buren, i väntan på att dörren ska göras större. Nu har dom ett hus som vi fick med buren. När jag satt och tittade på dom häromdagen kom jag på att man kanske skulle göra ännu ett hus. Jag föreslog det för maken, min idé var att göra som en carport men jag uttryckte mig fel till honom och sa att vi kunde göra som ett garage. Då svarar maken ironiskt Ja vilken bra idé, som ett dubblegarage med automatiska dörröppnare!! Jag antar att dom inte får något mer hus, i alla fall inte av mannen här i huset!



ni ser vilken konstnärlig ingång!!

3 kommentarer:

  1. Oj vilken kreativ dörr det blev! Lite grottinspirerad tycker jag. Johan kan väl vara med i din och Majas pysselgrupp. Vilken väldigt liten ingång det blev? Kanske Bullen ser stjärnor ändå när han springer in i den svarta väggen...
    Åsa

    SvaraRadera
  2. Kaninen kommer i vart fall inte in, och det var det som var huvudsaken...
    Jag är stolt över hantverket i varje fall :)
    /J

    SvaraRadera