söndag 28 februari 2010

Är Tomten en tjuv??

Det här låter kanske konstigt men jag har tappat bort min handväska. Från början trodde jag att vi hade det lite stökigt i hallen och att om vi bara städade undan alla kassar som stod där skulle jag hitta den. Grejen är den att jag hade inte plånbok eller nycklar i den så därför saknade jag den inte från början. Nu har jag letat lite här och där efter den utan att hitta den.

Började försöka tänka tillbaka när jag hade den senast. Jag vet att jag hade den i julas men jag vet också att det var då den försvann. För det var i kaoset av julklappar jag trodde att jag skulle hitta den igen men så var inte fallet. Kan det i själva verket vara så att tomten är en tjuv, lite av en Robin Hood?, ta från de rika och ge till dom fattiga?? Så nu kära läsare undrar jag om någon fick en mörkgrå canvasväska med en rosa brosch i form av en stor tygblomma av tomten??

2 kommentarer:

  1. Tror inte att tomten är en tjuv men man vet aldrig ...

    SvaraRadera
  2. Tomten är tjuv, han tar alltid alla mina pengar i december.
    /J

    SvaraRadera