tisdag 9 februari 2010

Vårfint i köket!

Igår var pysselhumöret på topp. Det kanske beror på att jag i söndags städade pysselrummet grundligt och ändrade om lite där. Givetvis tänker min mamma nu, men faktiskt så flyttade jag inga möbler utan lade undan stämplarna och flyttade symaskinen till det skrivbordet i stället. På så sätt fick barnen ett skrivbord som dom kan sitta brevid varandra och greja vid.

Det var ett väldigt bestyr att bestämma vem som skulle sitta var vid skrivbordet. Först skulle Storasyster sitta till vänster men då genomskådade Lillebror hennes val. Jag vet varför du vill sitta på den stolen, det är bara för att det ligger massa saker på den andra som jag måste städa! sa han lite surt. Men hon nekade till det hela och i slutändan hjälptes de åt att plocka undan. Efter en stund bytte de stol för Storasyster tyckte att det kunde vara en bra idé. Lillebror följer ju Storasysters order slaviskt så han bytte snällt. Men efter en stund hör jag Storasysters övertygande stämma Det är nog bättre om jag sitter på den stolen i alla fall för jag är ju lite pyssligare än du. Det kunde ju inte Lillebror förneka så då bytte dom igen.

Tillbaka till mitt eget pyssel. Jag tejpade hela den kaninbitna sladden till symaskinen och fick faktiskt i hop en ny köksgardin. Dessutom klädde jag om tre av sex stolar, sedan tog häftklamrarna slut. Det hela blev väldigt vår fint i härliga färger. Jag var på Borås Väveri och köpte ett blommigt örngott på rea, som jag sedan sprättade upp. Sedan köpte jag ett rosa tyg med vita prickar och ett tyg som var i cerise med vita prickar. Det hela är lite Green gate inspirerat. Tyvärr är det bara att erkänna att fönstret är snyggare utan gardiner. Det blir ett lite rörigt intryck av att ha takkronan och gardiner men jag behövde lite färg i mitt liv. Jag kände mig lite som i en reklamfilm för Hemtex, allt du behöver för att förändra ditt hem är lite tyg. Se så mycket man kan göra för 175kr!!









4 kommentarer:

  1. Det ser ju jätteläckert ut, riktigt vårfint. Blir det tre stolar av varje sorts tyg eller kanske två - fyra?
    kram mamma

    SvaraRadera
  2. Så läckert! Gillar ditt val av tyg för stolarna! Lena

    SvaraRadera
  3. Så duktig du är på att pyssla:) Jättefint.

    Hälsn. Lina (sinikkas dotter)

    SvaraRadera