tisdag 20 april 2010

Gympa, pool och pedikyr


Gårdagens morgon var lite trög. Frukosten var inte lika lockande som vanligt. Dessutom hade vi bestämt att vi skulle på gympa på morgonen. När klockan närmade sig 10.00 kastade vi oss upp på cyklarna för att åka ner till affären där gympalokalen ligger. Storasyster cyklade på egen cykel och jag hade Lillebror bak på pakethållaren. Det lutar svagt neråt hela vägen till affären men när vi kom fram kändes det nästan som champagnen från dagen innan ville komma upp. Hjälp tänkte jag, det här kommer ju aldrig gå, hoppa och springa runt. Men faktiskt så mådde jag jättebra så det var nog precis vad som behövdes!
Storasyster hade koll på armar och ben!

Utsikten från gympahallen!

Efter gympapasset cyklade vi direkt till poolen där vi svalkade av oss, härligt, härligt!! Sedan hade kära systern bokat en pedikyrtid till mig. En timmes pedikyr för ca 50kr, känns helt ok. Jag har lite problem med språket här nere. Deras engelska uttal är ju inte helt lätt att förstå och sedan pratar dom väldigt fort. Jag får verkligen koncentrera mig så fort någon pratar med mig och oftast får jag fråga om några gånger innan jag fattar vad de menar. När jag satt där och hon började med mina fötter frågade hon om jag ville att hon skulle klippa naglarna eller fila dom. Det förstod jag efter bara ett sorry, what??! Men sedan sa hon något helt obegripligt, jag tittade ner på mina fötter och försökte lista ut vad det var hon frågade om. Nu går ju inte jag på pedikyr så ofta så jag kan ju inte riktigt rutinerna, hjärnan gick på högvarv, vad kan hon mena?? Men så plötsligt efter hmm sorry what?? Aha, lemontea? No thanks! Antingen trodde hon nog inte jag kunde engelska eller så tyckte hon nog att jag hörde dåligt. Men en timme senare kom jag ut med så snygga fötter och nylackade tånaglar!!

Lillebror med sitt nya cyklop, det öppnade en helt ny värld i vattnet för honom!

3 kommentarer:

  1. Duger det med Ciluette när du kommer hem igen, eller måste vi åka till Indien?! Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Ciluette är faktiskt lyxigare men så är det ju 10ggr dyrare också!! :)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag jobbar i Bangalore över sommaren och undrar vad stället hette där du fick din pedikyr?

    Hälsnignar
    Frida

    SvaraRadera