söndag 11 april 2010

Lite darrig på handen

Idag frågade svågern om jag ville hänga med och spela tennis. Jag har faktiskt aldrig testat det men det ser ju väldigt kul ut så jag sa ja. Han ringde och bokade bana, kl 12.00 skulle vi börja. På lätta ben beger vi oss ner till tennisbanan. T visar lite vad jag ska tänka på och så kör vi i gång.

Tjohej vad lätt en tennisboll flyger, och tjohej vad lätt en tennisboll flyger över skithöga staket!! Om man säger så här, jag var väl ingen Wilander precis, men kul var det. Efter ca 40 min var jag helt slut och var tvungen att ge upp, då hade vi jagat boll men faktiskt också spelat några. Ju tröttare jag blev desto mer fick T springa för då kom mina bollar åt alla håll och kanter.

Hemfärden gick inte på lika lätta ben, jag var trött och varm. Efteråt förstod vi varför vi kunde få en bana kl 12, för att spela i stekande sol tog knäcken på en. När vi kom hem visade termometern på 32 grader i skuggan och jag kan säga att där vi spelade fanns inte en kvm skugga!!

Nu är jag helt darrig i höger handen så i morgon har jag nog världens träningsvärk i den armen, härligt!!

2 kommentarer:

  1. Hallå, hallå!

    Har precis kommit hem från en trevlig middag hos Ellen! Saknade dig och Kristina..
    Vi har prel. bokat en till tjejmiddag 20 juni hos dig om du kan... tänkte att det var lika bra att skriva det till dig med en gång, minnet är ju som bekant vääääldigt kort....

    Ha det nu så gott i värmen och träna inte för mycket, det är inte nyttigt med för mycket motion, det är bättre att du satsar på "motion" för själen istället. Ligg och slappa vid polen!

    Kramar Mimi

    SvaraRadera