lördag 3 april 2010

Påskafton- prutning

Efter en natt med feberfrossa och lite kass mage bestämde sig maken för att stanna hemma, Å däremot var piggare och följde med till stranden.

Idag var ju sista hela dagen här så nu kände man att det som skulle handlas skulle helst inhandlas idag. Först gick jag iväg och fixade två t-shrits till maken till ett riktigt bra pris. På väg hem från stranden gick Å och jag in i en butik som vi varit i för några dagar sedan. Där hittade hon en blus och jag en väska.

Då började prutningen!! Vi var väl inte helt överrens jag och han i butiken men Å hade inga småpengar och när jag plussat på vårt föreslagna pris med några tior sa jag till honom att jag inte heller hade mer pengar. I can see it in your eyes!! Sa han och trodde inte alls på mig, men jag stod på mig och tillslut började han lägga grejerna i en påse och man kände att nu var vi i hamn!

Men under tiden som jag prutar börjar min kära syster titta på en kjol. Föräljaren började genast visa att han hade fler av den sorten samtidigt som han lägger till Ohh, NOW you got money!!! Vi skrattade gott alla tre för vi visste ju alla att så var det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar